
Intel ujawnił benchmarki Penryna
18 kwietnia 2007, 13:07Intel udostępnił wyniki testów wydajności procesorów Penryn. Układy tego typu trafią na rynek w bieżącym roku.

Silverlight - microsoftowy konkurent Flasha
16 kwietnia 2007, 13:05Microsoft zaprezentował konkurencję dla technologii Flash, przeznaczoną dla przeglądarek wtyczkę Silverlight. Ma ona umożliwić odtwarzanie plików muzycznych, filmowych i uruchamianie interaktywnych aplikacji sieciowych.

Popatrz na mnie, a lepiej mnie usłyszysz
13 kwietnia 2007, 11:13Doświadczenie związane ze słuchaniem czyjegoś głosu pozwala w przyszłości lepiej słyszeć wypowiadane przez niego słowa. Okazuje się jednak, że pomocne w tym zakresie jest także oglądanie twarzy i wprawa w czytaniu z ruchu warg.

Armia rekrutuje graczy
12 kwietnia 2007, 12:12Amerykańska armia rozpoczyna poszukiwania rekrutów wśród... graczy komputerowych. Wojsko podpisało wartą 2 miliony dolarów umowę z serwisem Global Gaming League.

FBI wkroczyło do kasyna w Second Life
4 kwietnia 2007, 14:48Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.

Chiny pracują nad księżycowym łazikiem
3 kwietnia 2007, 08:56Chińscy naukowcy pracują nad księżycowym łazikiem z napędem atomowym. Pojazd ma zostać wykorzystany podczas pierwszej chińskiej bezzałogowej misji na Księżyc, która planowana jest na rok 2012.

80-rdzeniowy procesor w praktyce
22 marca 2007, 10:37Inżynierowie Intela przygotowali zestaw przykładowych aplikacji, które pokazują, w jaki sposób można wykorzystać 80-rdzeniowy procesor w codziennych zastosowaniach. Napisano na przykład program, który ułatwia domową obróbkę filmów wideo.

Muzyka dla przyszłych mózgowców
20 marca 2007, 15:28Granie na instrumentach wspomaga działanie mózgu oraz polepsza słyszenie wszystkich rodzajów dźwięków, w tym mowy.
YouTube przyzna nagrody
19 marca 2007, 15:17W przyszłym tygodniu serwis YouTube przyzna nagrody autorom najlepszych materiałów wideo, zamieszczonych w roku 2006. Nagrodzone zostaną tylko prace amatorów, a nie klipy profesjonalnych wytwórni filmowych.

Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze
19 marca 2007, 11:27Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.